שארם א שייח'
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרטיסים

המלצות וטיפים שאסור לפספס למטייל הישראלי בשארם א-שייח'

המלצות וטיפים שאסור לפספס למטייל הישראלי בשארם א-שייח'

סוהו שארם א שייח'

עזרה עם תכנון החופשה בשארם א-שייח'?

המלצות וטיפים שאסור לפספס למטייל הישראלי בשארם א-שייח'

לפניכם טיפים, המלצות ומידע חשוב שהמטיליים הישראלים צריכים לקרא לפני חופשה בשארם א-שייח' לגבי טיסות, מלון, יתושים, אטרקציות, מתאם שקע לחשמל, נסיעות, שופינג, התנהגות המקומיים, בטיחות, גניבות, שופינג ועוד!

אז חזרנו משארם לפני מספר ימים, והגיע הזמן לשתף מידע שאולי יעזור קצת לבאים אחרינו.
1. טיסות – ישראייר. מי שטס איתם לאחרונה לא יופתע לשמוע שתהליך הצ’ק אין נמרח כשעתיים!! שכוללות עמדת צ׳ק לשלוש טיסות שונות בו זמנית, מה שכמעט לא מותיר זמן לשופינג בדיוטי פרי. בקיצור – תבואו סבלניים.
2. הטיסה קצרה מאוד (כשעה). עם הנחיתה התבקשנו להציג ״תעודת קורונה״ אבל חוץ ממבט חטוף לא ממש התמקדו בתוכן של המסמך. לאחר מכן התבקשנו למלא ספח קצר (תביאו איתכם עט זה מצרך מבוקש בשלב הזה), אותו מסרנו בביקורת הדרכונים – ותוך דקות המעבר הושלם.
3. לאחר איסוף המזוודות יש עמדות של ארבע חברות תקשורת שמוכרות כרטיסי סים מקומיים. המחירים הם די דומים וממש מצחיקים (קנינו 22 ג׳יגה ב 12 דולר – כאשר הגלישה בפייסבוק ובווטספ היא חופשית). קנינו סים של חברת Vodafone- לאחר שהתרשמנו שהגלישה בסים זה מאוד מהירה ולחברה יש קליטה גם מחוץ לעיר – ואכן הגלישה היתה נוחה מאוד ומהירה. צריך לקחת בחשבון שכרטיסי הסים המקומיים חסומים לשיחות וידאו בווטספ, ולכן את שיחות הוידיאו ערכתי באמצעות המסנג׳ר של פייסבוק.
4. מלון – בחרנו במלון aqua park. מדובר במלון עצום מימדים בקונספט של הכל כלול (כולל אלכוהול) עם עשרות מגלשות ובריכות; חמאם טורקי לא רע בכלל, וחדרים ברמה טובה. הבונוס – באמצעות הצמיד שניתן בקבלה ניתן לעבור לפארק המים של המלון הצמוד ששייך לאותה הרשת – פארק זה נחשב לטוב ביותר בשארם, עם מגלשות ברמה גבוהה מאוד. לגבי האוכל – ממש לא לצפות. הרמה (כמו מרבית המלונות בשארם) לא דומה ולא קרובה לרמה של רשת ישרוטל או דן – וצריך לקחת את זה בחשבון מראש כדי לא להתאכזב. מעבר לזה הצוות מאוד מאוד שירותי ומסביר פנים.
5. יתושים!! תביאו איתכם חומר דוחה יתושים- עובדי בית המלון עוברים מידי ערב עם מפוח שמפיץ חומר דוחה יתושים, ועדיין כמות היתושים היא עצומה.
6. מתאם שקע לחשמל – ברוב המלונות יש שקע אירופאי, מומלץ להביא מתאם מהבית.
7. אטרקציות – ראס מוחמד: בעיניי מדובר בטיול שהוא פשוט חובה !! בין אם עושים אותו בהפלגה ובין אם עושים אותו ברכב עם מדריך מדובר בשמורת טבע יפיפיה שמצטלמת נהדר, עם חופים יפים ומראות מדהימים מתחת המים (גם למי שמסתפק בשנירקול). עלות הטיול (עם מדריך ברכב): כ – 20-25 דולר לאדם בתוספת 5 דולר לאדם עבור כרטיס הכניסה לשמורה. טרקטרונים: מדובר באטרקציה ממוסחרת למידי. הרכיבה קצרה מאוד (כשעה בלבד – כולל שתי הפסקות ארוכות באמצע), הנופים נחמדים, הטרקטרונים ברמת תחזוקה נמוכה מאוד – והמקומיים מנסים לשווק באגרסיביות את מכירת התמונות שצולמו ע״י הנהג המלווה. עלות הטיול כ – 13 עד 20 דולר כולל איסוף מהמלון. אנחנו עשינו את שתי האטרקציות דרך הנהג סמי (תויג כאן לא מעט בעבר), האיש נחמד מאוד, אדיב מאוד, דייקן מאוד ודואג כל הזמן לשביעות רצון הקליינט (גם כשהוא שולח נהג אחר במקומו). ממליץ בחום – רק קצת סבלנות איתו כי האנגלית שלו (בוודאי בהודעות קוליות – לא ממש ברורה).
8. נסיעות – ביציאה מהשדה יעוטו עליכם עשרות נהגים, שככל הנראה שילבו ידיים ויצרו מונופול מכוער של מחיר מופקע – לא פחות מ 30-40 דולר עבור הסעה לבית המלון (תלוי במיקום). מציע לסגור מראש עם סמי – נהג שלו ימתין לכם בשדה, עלות נסיעה – 15 דולר. בחזור לשדה סגרנו עם סמי ב 15 דולר אבל ניתן למצוא נהגים שמסיעים גם ב 10 דולר. לגבי נסיעות ברחבי שארם – הכלל פשוט, תתמקחו, תתמקחו תתמקחו!! אחרת פשוט ינצלו אתכם. נסיעה בתוך העיר אמורה לעלות בין 80 ל 100 לירה עבור נסיעה של 15 שעה והמוניות זמינות בשפע בכל שעות היממה.
9. בכל המקומות / החנויות מקבלים דולרים. לכן, אין שום טעם להמיר שקל לדולר ואז פעם נוספת להמיר דולר ללירה. אם תרצו אפשר גם לשלם בדולר ולבקש את העודף בלירות – רק תגלו עירנות ותבדקו שלא עבדו עליכם בשער ההמרה של העודף. משיכת מזומן – תשתדלו למשוך בבנקים (אין הרבה), המשיכה בכספומטים רגילים כרוכה בעמלה מטורפת.
10. המקומיים אדיבים מאוד, למעשה, בכל מקום שגילו שאנחנו מישראל נתקלנו ביחס חמים. עם זאת, בוודאי בימים מתוחים אלה, לא כדאי להבליט את הישראליות במרחב הציבורי (במקום תיירות רבים ממדינות ערב שונות).
11. שופינג – העיר מחולקת לשלושה אתרים מרכזיים.
נעמה ביי – מדובר בשוק ארוך ומתפתל שנפרס על פי כמה רחובות, כאשר הרחוב הראשי מכיל עשרות בארים מקומיים שמשמיעים שירים מערביים. בשוק יש מאות חנויות שמרכולתן די חוזרת על עצמה, והן מציגות בעיקר חיקויים של מותגי נעליים ובגדים.
העיר העתיקה – מבחינת החנויות מזכיר מאוד את שוק נעמה ביי, אם כי במקום יש מסגד חדש ומרשים מאוד ועוד מספר מונומנטים נחמדים שנראה שנבנו לאחרונה.
הסוהו – זהו מרכז בילוי סמוך מאוד לשדה התעופה. מדובר במתחם גדול, חדיש ומודרני שבמרכזו מזרקה מרקדת ומתחם הופעות ערב עם עמדות נרגילה. במקום ניצן לערוך שופינג ברמה גבוהה יותר מהשווקים האחרים.
12. תהיו עירניים וזהירים (שמעתי על לא מעט ישראלים שכויסו במהלך הצלילות) ותהנו.
13. טיסה חזור – כמה זמן לפננ הטיסה חזרה לארץ צריך להגיע לשדה התעופה בשארם? לא יותר משעתיים. שדה קטנטן.
מקווה שעזרתי – ✈️✈️✈️
תודה רבה למטייל Dvir Sakat על סיכום טיול מושלם ומקיף!
לחזור למשהו ספציפי?
דילוג לתוכן