שארם א שייח'
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כרטיסים

מאילת לשארם א-שייח'

מאילת לשארם א-שייח'

Tourist woman in Dahab near Blue Hole at the Red Sea coast. Famous travel destionation in desert. Sharm el Sheik, Dahab, Sinai Peninsula, Egypt.

עזרה עם תכנון החופשה בשארם א-שייח'?

מאילת לשארם א-שייח'

מדריך למטייל הישראלי איך להגיע לשארם א שייח', מה לעשות, איך להתנייד, איך לעבור את הגבול ומה צריך לדעת על ההגעה!

נתחיל מ- ויזה

ישראלים רשאים להיכנס למצרים עם ויזה בתוקף, כאשר זמן שהייה מותר במצרים הוא עד 90 יום ועלות הוצאת ויזה למצרים היא 150 שקלים.

לקבלת הויזה יש לפנות לפחות שבועיים לפני מועד היציאה, לשגרירות מצרים בישראל עם דרכון בתוקף לחצי שנה לפחות.

אך שימו לב, אין צורך בויזה לחצי האי סיני (מטאבה ועד שארם א-שיח). במעבר הגבול בטאבה תקבלו אישור לשהות קצרה המוגבלת לאזור החוף המזרחי של סיני וסנטה קתרינה. 

ההגעה אל מסוף הגבול בסיני היא דרך אילת, במאמר זה נסקור את כל הדרכים:

אפשר לטוס לאילת, לנסוע לאילת ברכב הפרטי או באוטובוס, יש היום כבר אוטובוסים שמגיעים עד מסוף הגבול. 

אם נסעתם לחופשה בסיני עם הרכב הפרטי,תוכלו לעבור איתו את הגבול , אך הדבר כולל תשלום ובירוקרטיה ועיכוב של כמה שעות. 

איגרת מילגם

יציאה מישראל דרך מעברי הגבול

יציאה מישראל לירדן ומצרים של בעלי אזרחות ישראלית/זרה תעשה דרך מעברי הגבול נהר הירדן, יצחק רבין ומנחם בגין (טאבה) בכפוף להצגת אישור תשלום אגרת נוסע יוצא לפי תקנות רשות שדות התעופה לתאריך המעבר שבו הוא מבקש לצאת את הארץ.

יציאה לסיני דרך מעבר מנחם בגין (טאבה)

שעות הפעילות למעבר נוסעים הינן בימים א'-ש' בין השעות 08:00-20:00. נוסעים מחוסנים בעלי תעודת מתחסן בתוקף רשאים לעבור למצרים, ללא צורך בביצוע בדיקת PCR. נוסעים שאינם מחוסנים וכן מחלימים נדרשים (ע"י המצרים) לאישור באנגלית של בדיקת קורונה (PCR) שלילית או בדיקת אנטיגן מוסדי שלילית, אשר עליה מוטבע בר קוד ושבוצעה ב- 72 שעות האחרונות טרם מועד המעבר. תשומת לב כי כמות כלי הרכב המורשים במעבר מנחם בגין מוגבלת לכן יש להגיע מוקדם ככל היותר.

חניה לפני הגבול

יש אזורי כורכר ליד הגבול שמותר לחנות ואין דוחות.מומלץ לתאם עם נהג מראש שיחכה במעבר הגבול.זמן נסיעה לשארם כשלוש וחצי שעות והעלות במונית גדולה ומרווחת כ100 דולר.

הכי מומלץ: מחנים באחת מהשכונות הדרומיות באילת בחניה חינמית ולוקחים מונית למעבר כ-50 ₪

הגעה ב- אוטובוס או מונית לסיני

החדשות הרעות הן שאין קו אוטובוס ישיר מישראל לסיני, אך ניתן להגיע למסוף הגבול עם אוטובוס של אגד שנוסע לתחנה המרכזית באילת, וממנה לתפוס את קו 15 אל מסוף הגבול בטאבה. התדירות של  קו 15 היא כל 45-30 דקות .

מהתחנה המרכזית באילת תוכלו לקחת גם מונית למסוף הגבול בטאבה .

כדי לחזור ממסוף טאבה לכיוון התחנה המרכזית קחו את קו 16 .

נסיעה ב- רכב לסיני

הכניסה עם רכב שלכם לסיני כרוכה בתשלום נוסף על תרגום מסמכים, עריכת ביטוח והחלפת לוחית רישוי ולכן גוזלת כמה שעות נוספות במעבר הגבול

איך עוברים את הגבול לסיני?

כדי לחצות את הגבול  תצטרכו לשלם אגרת מעבר בסך 110 שקלים בצד הישראלי וכן 405 לירות מצריות בצד המצרי.

הטיסות הישירות לשארם א-שייח' -הקו החדש מנתב"ג

מצרים וישראל חתמו על מתווה אווירי ולפיו נפתח קו תעופה חדש בין נתב"ג לשארם א-שייח',חברות ישראליות החלו לטוס באפריל 2022 וכן החלו לשווק חבילות נופש הכוללות טיסה, מלון והעברות עד למלון.

המתווה שנחתם בין מצרים לישראל למעשה מרחיב את הטיסות הישירות בין המדינות, חברת ארקיע, למשל, מפעילה שתי טיסות יומיות (ובסך הכל 14 בכל שבוע) לשארם א שייח , תוכלו להזמין דרך ארקיע חבילות נופש בבתי המלון מפוארים , החבילות נעות בין חצי פנסיון לבסיס הכל כלול. הטיסות של ארקיע יופעלו במטוסי אמבראר 195 והאיירבס 321 , הטיסה  אורכת כשעה.

ישראייר, הצטרפה גם לארקיע והיא מפעילה 15 טיסות שבועיות (כשלוש טיסות יומיות בלק מימות השבוע).

חבילות נופש

מחירי הטיסות של ארקיע כרגע עומדים החל מ-129 דולרים לכיוון ו-249 לטיסות הלוך ושוב. מחירי החבילות משתנים, אך בממוצע מבדיקה שערכנו, המחירים מתחילים מ-359 דולרים ל-שלושה לילות במלון 4 כוכבים.

מחירי הטיסות של ישראייר מתחילים-מ-245 דולרים, ואילו מחיר חבילה של שלושה לילות במלון 5 כוכבים מתחיל החל מ-349 דולרים לאדם.

שארם א-שייח' – במרחק של כשעת טיסה מתל אביב. כבר מעתה התחלנו בשווק ומכירה של טיסות וחבילות עם מיטב בתי המלון בשארם, שיהיו זמינות כבר מחופשת פסח הקרובה. הקו בהחלט מביא בשורה לישראלים המעוניינים בחופשה יוקרתית במזג אויר נפלא, במחירים נוחים".

אז איך מתניידים בשארם א שייח לאחר הנחיתה?

התחבורה ברחבי שארם א-שייח היא פשוטה מאוד, כאשר רוב האנשים מגיעים בטיסה לנמל התעופה הבינלאומי (SSH). ישנן טיסות ישירות עם יעדים רבים ברחבי העולם. אפשר גם לטוס לשדה התעופה הגדול יותר בקהיר ולנסוע לשארם א-שייח' באוטובוס. השכרת רכב היא עוד סוג פופולרי של תחבורה יבשתית והיא זמינה בשני שדות התעופה.

ישנן מספר אפשרויות תחבורה להתניידות ברגע שאתה בעיר, כאשר אוטובוסים ורכב שכור הם השירותים המועדפים. מידע על אפשרויות הנסיעה והתחבורה העיקריות של שארם א-שייח מוצג להלן.

נמל התעופה הבינלאומי של שארם א-שייח' (SSH) / הגעה בטיסה

רוב האנשים מגיעים לשארם דרך האוויר וטסים לנמל התעופה הבינלאומי של שארם א-שייח'. שדה התעופה נמצא במרחק של 10 ק"מ בלבד מחוץ למפרץ נעמה ומציע מתקנים סבירים. נמל התעופה של שארם א-שייח' משרת רק טיסות שכר וטיסות פנים, אם כי אפשר לטוס לשדה התעופה הבינלאומי של קהיר (CAI) בטיסה סדירה ולאחר מכן לקחת טיסת פנים לעיר.

ישנם אוטובוסים והסעות המציעים הסעות קרקעיות למפרץ נעמה לאחר הגעתכם לשדה התעופה. עם זאת, לא תמיד ניתן להסתמך עליהן ,השירותים יכולים להיות לעתיםלא יציבים ולא אמינים. עם זאת, נסיעה באוטובוס היא אלטרנטיבה זולה יותר מאשר לקחת מונית, כך שאם אתם נוסעים לשארם א-שייח' בתקציב נמוך, אולי יהיה חכם לשקול את האפשרות הזו. שירותים אלה ממוקמים ליד בניין הטרמינל, בעוד שניתן למצוא תחבורה נוספת במוניות מחוץ לשדה התעופה. עם זאת, מוניות מקומיות אלו נוטות לעתים קרובות לנצל תיירים ולנסות באופן קבוע לקחת אותם לבית מלון שם הם יקבלו עמלה.

מוניות ממתינות מחוץ לטרמינל הראשי בנמל התעופה של שארם א-שייח', מכוונות לאלו שלא ארגנו העברות ואשר עייפים לאחר הנסיעה. לקיחת מונית יכולה להיות דרך יקרה מאוד לנסוע ליעד שלך, מכיוון שאין מונים והנהגים גובים לעתים קרובות הרבה מעבר למחיר סביר, שימו לב לכך.

אם אין לכם איסוף באדיבות המלון שלכם, אפשר לתאם העברה עם חברת תחבורה מקומית לפני הגעתכם. החברות הללו כולן מכירות את נהלי הטיסה לשארם א-שייח', מה שמבטיח שלא תצטרכו לעמוד בתור עם יתר הנוסעים האחרים שמחכים למוניות. כמו כן, סביר יותר שתחווה נסיעה ללא בעיות למלון שלכם בעת שימוש באחד מהשירותים הללו.

השכרת רכב

השכרת רכב יכולה להיות דרך חסכונית ביותר לטייל ברחבי מצרים ושארם א-שייח', מכיוון שמחירי הדלק נמוכים מאוד. כדי לשכור רכב, עליכם להיות בני 25 לפחות ולהחזיק ברישיון נהיגה בתוקף. ניתן למצוא חברות לשכירת רכב בשדה התעופה או באזורי הנופש עצמם. אם בכל זאת החלטתם לנהוג בעצמכם, עליכם להיות זהירים, כי הרגלי הנהיגה באזור זה לרוב מעט לא סדירים ועלולים להיות מסוכנים אם אינכם מכירים אותם.התניידות בשארם א-שייח' ברכב יכולה להיות פינוק אמיתי אם יש לך קצת זמן נוסף, שכן יש בה כמה מהכבישים הטובים ביותר במצרים.

נסיעות בשארם א-שייח' באוטובוס

ישנם מספר קווי אוטובוס המספקים נסיעות אל שארם א-שייח ומחוץ לאתרי הנופש, המקשרים ערים אחרות בפריסה ארצית. נסיעות ארוכות יותר יכולות להיות בתנאים לא נוחים.

שארם א-שייח' מציעה תחבורה ציבורית זולה, שנוסעת ברחבי העיר ועוצרת בכל היעדים התיירותיים באיזור. עם זאת, אתה צריך להבהיר שאתה רוצה לעלות לאוטובוס, בדרך כלל על ידי הנפת הידיים שלך. יידעו את הנהג לאן אתם נוסעים ושלמו את התעריף לפי מרחק. האוטובוסים בדרך כלל נוחים, אם כי הם יכולים להיות צפופים לפעמים.

נסיעות בשארם א-שייח' ברכבת

שארם א-שייח' אינה מציעה תחבורה ציבורית נרחבת ברחבי העיר או ליעדים אחרים. עם זאת, יש מסלול פופולרי אחד, הנוסע לצד הנילוס. אם תבחרו במסלול זה, מומלץ לרכוש כרטיס במחלקה ראשונה, שכן שאר המחלקות לרובצפופות ורועשות.

נסיעות בשארם א-שייח' במונית

תחבורה במונית היא לא הדרך הטובה ביותר לטייל במרכז שארם א-שייח'. מוניות הן יקרות והנהגים ידועים בכך שהם לוקחים אנשים לחנויות ומסעדות שם הם מקבלים עמלה – ללא קשר לאן הנוסע באמת רוצה להגיע. מומלץ לשכור מונית מתחנת מוניות ייעודית או להזמין אחת דרך המלון שלך, היצמד למוניות הכחול-לבן במידת האפשר. הקפד תמיד להסכים על מחיר לפני הכניסה ואם אינך בטוח כמה הנסיעה שלך אמורה לעלות, שאל במלון שלך. רצוי להימנע מעצירת מונית אקראית.

שירותי הסעות / העברות מהמלון

בשארם א-שייח' לא חסרות אפשרויות תחבורה זמינות עבור נופשים או נוסעים עסקיים, המלונות יכולים לעזור לך להגיע משדה התעופה ובחזרה או לנווט ברחבי שארם א-שייח' בקלות. 

איך מתייחסים לישראים? מה לגבי ביטחון בשארם?

שארם א-שייח' נחשבת לעיר בטוחה למדי. שיעור הפשיעה כאן נמוך. ממשלת מדינות שונות מזהירה מפני נסיעות לאזורים מסוימים, כולל מחוז דרום סיני, למעט שארם א-שייח' ונמל התעופה.

הם גם מתריעים על כל נסיעה לאזור שממערב לאזור עמק הנילוס ודלתת הנילוס (למעט אזורי החוף שבין דלתת הנילוס למרסה מאטרוה).

בעוד שרוב חופשות התיירים הן ללא כל בעיות, יש לעתים התראות  פיגועים, במיוחד באזורים פופולריים בקרב מטיילים זרים.

שיעור הפשיעה במצרים הוא בדרך כלל נמוך, אך במהלך השנים, המבקרים הפכו מדי פעם לקורבנות של שוד מזוין, שוד (כולל במוניות).השתמשו רק בשירותי מוניות מורשות כדי למנוע בעיות כאלה. אם אתם נוסעים במיניבוס, השתדלו לא להיות הנוסע האחרון באוטובוס. היזהר במיוחד כאשר נוסעים לבד, במיוחד במוניות ובמיניבוסים. אחסנו חפצי ערך ומסמכים בכספת המלון.חשוב לא לצאת מאזורי התיירות ולהיות קשובים לסביבתכם.

מה מומלץ לראות בשארם?

הקפידו לבקר בנקודות הציון הבאות של שארם א-שייח' במהלך שהותכם:

  • מסגד אל מוסטפא
  • כנסייה קופטית אורתודוקסית
  • מסגד אל סהבה
  • מזרקה מוזיקלית שארם א-שייח'
  • הקתדרלה השמימית
  • Al Mustafa Mosque
  • Coptic Orthodox Church
  • El Sahaba Mosque
  • Musical Fountain Sharm el-Sheikh
  • The Heavenly Cathedral

 

אטרקציות מומלצות בשארם א שייח':

  • טיפוס על הר סיני
  • פארק המים ראס אום סיד
  • רכיבה על טרקטרונים במדבר
  • שנורקלינג בחור הכחול
  • טיול גמלים

     

 שארם א-שייח לאוהבי טבע

  • הפארק הלאומי ראס מוחמד
  • האי טיראן
  • חוף הכרישים ביי
  • Mangrove Beach Nabq Bay
  • מפרץ נעמה
  • El Fanar
  • White Lagoon
  • Colored Canyo

     

אטרקציות זולות:

  • כיכר סוהו בשארם א-שייח' תמיד הומה ותוססת וכוללת מזרקות, מסעדות, טרקלינים ומשטח החלקה על הקרח.
  • צלילה בים עמוק
  • רכיבה על טרקטרונים
  • צפייה בכוכבים בארוחת ערב בדואית
  • לרכוב על גמל במדבר
  • הפליגו בשייט בסירה עם תחתית זכוכית כדי לצפות בשוניות אלמוגים
  • קניות בדהב
  • גלישת רוח

     

קניות בשארם א-שייח'

  • Genena City Mall
  • Il Mercato Shopping Plaza
  • La Strada Shopping Center
  • Mall Darya Nabq Bay
  • Old Market
  • Secret Of Egypt
  • Soho Square

המטיילים שאלו - אנחנו ענינו!

לשארם א-שייח יש מרכז עיר עתיק (השוק הישן של שארם) ומרכז עיר תיירותי (מפרץ נעמה). מפרץ נעמה ממוקם בין נמל התעופה של שארם א-שייח' והשוק הישן של שארם. המרחק משדה התעופה למפרץ שארם א-שייח נעמה הוא 12 קילומטרים / 7.5 מיילים. זמן הנסיעה ברכב הוא 20 דקות, לעיר העתיקה של שארם א-שייח זמן הנסיעה הוא כ-25 דקות.

לא ניתן לנסוע בתחבורה ציבורית משדה התעופה לשארם א-שייח', מוניות והסעות למלון הם האפשרות היחידה שלך. אתה יכול לארגן הסעה באוטובוס הסעות דרך חברת הנסיעות או המלון שלך. שימו לב שישראייר וארקיע משווקות חבילות נופש הכוללות העברות למלונות.

בשארם א-שייח' לא חסרות אפשרויות תחבורה זמינות  עבור נופשים או נוסעים עסקיים, ניתן להגיע משדה התעופה ובחזרה או לנווט ברחבי שארם א-שייח' בקלות. התניידות בשארם א-שייח' ברכב יכולה להיות עדיפה אם יש לך קצת זמן נוסף, שכן יש בה כמה מהכבישים הטובים ביותר במצרים.

דרך נפוצה לנסוע למרחקים קצרים ברחבי העיר היא במיניבוס. זהו מיני-ואן צבוע בלבן וכחול עם שלט "שירותי שארם א-שייח". העלות הממוצעת היא כמה לירות מצריות (LE) לאדם בתוך העיר ולמלונות הקרובים יותר. ודאו שיש לכם כסף קטן איתכם, כי לנהגים לא תמיד יש עודף. נסו להימנע מאוטובוסים ריקים מכיוון שהם עשויים לנסות לגבות תעריפי מוניות גבוהים יותר. אתם יכולים לעצור מיניבוס בכל מקום בכבישים הראשיים התחנה המרכזית של מיני-האוטובוסים היא השוק הישן ומפרץ נעמה (מול מרכז הכנסים ג'ולי ויל).

 מחיר

 השוק הישן מפרץ נעמה 1 לירה

 השוק הישן דלתא שארם 1 לירה

 השוק הישן גרגנה 5 לירה

 השוק הישן חדבה 1 לירה

 חדבה שוק ישן 2 לירה

 חדבה מפרץ נעמה 2 לירה

 נעמה ביי * סבוי 3 לירה

 נעמה ביי * גרגנה 3 לירה

* המחירים נכונים רק אם המלונות שלכם נמצאים על הכביש הראשי. אם לא, יש להסכים מראש על מחיר לפני תחילת הנסיעה, אחרת המחיר יהיה יקר.

מוניות זמינות בכל מקום וזולות יותר בהשוואה לאירופה. אבל הסכימו תמיד על התעריף לפני הכניסה או שתשלמו יותר מהמקובל. נהגי מוניות יעמידו פנים לעתים שאין להם עודף כדי לקחת שטר גדול יותר, לכן מומלץ מאוד להחזיק כסף קטן (כמו 5 LE, 10 LE או 20 LE). כל המוניות בשארם א-שייח' צבועות בצבע כחול לבן ועל דלתותיהן רשום מספר זיהוי.

המרחק מקהיר לשארם א-שייח' הוא בערך 480 קילומטרים, וניתן להגיע מאחד לשני במטוס או בכביש. טיסות מקהיר לשארם א-שייח' נמשכות כשעה, בעוד ההגעה לשם במונית, אוטובוס או רכב שכור, אורכת בערך 6 וחצי שעות.

תלוי כמה זמן אתה תשהו במצרים. מכיוון שההגעה לשם בכביש אורכת לא מעט שעות ותזדקק למספר שעות כדי לראות את קהיר, עדיף לכם לטוס – אם אתם לא מוגבלים לחופשה קצרה – קחו אוטובוס או תנהגו.

המרחק בין הפירמידות של גיזה לשארם א – שייח' הוא 388 ק"מ. עם זאת, אם אתה נוסע לשם בכביש, הם במרחק של בערך 515 קילומטרים זה מזה .

נסיעה באוטובוס , שתארך כ-7 שעות

טיסה , שזו הדרך הקלה והמהירה ביותר מכיוון שהטיסות אורכות בערך שעה

יש סיור מאורגן משארם עד לפירמידות בקהיר!

פעם היה שירות מעבורת מהירה המחבר בין 2 יעדי הים האדום העיקריים במצרים. עם זאת, מעבורות אינן פועלות יותר בין שארם א-שייח לעיר הורגהדה . 

יש אינספור דברים לעשות בשארם א-שייח' , החל מטיול במפרץ נעמה, ליהנות מהטיילת עטורת עצי הדקל שלו ועד לצלילה בפארק הלאומי ראס מוחמד. לעיר הנופש המצרית הזו יש משהו לכל טעם ותקציב.

אין צורך בויזה לחצי האי סיני (מטאבה ועד שארם א-שיח). במעבר הגבול בטאבה תקבלו אישור לשהות קצרה המוגבלת לאזור החוף המזרחי של סיני וסנטה קתרינה. 

החדשות הרעות הן שאין קו אוטובוס ישיר מישראל לסיני, אך ניתן להגיע למסוף הגבול עם אוטובוס של אגד שנוסע לתחנה המרכזית באילת, וממנה לתפוס את קו 15 אל מסוף הגבול בטאבה. התדירות של  קו 15 היא כל 45-30 דקות .

מהתחנה המרכזית באילת תוכלו לקחת גם מונית למסוף הגבול בטאבה .

כדי לחזור ממסוף טאבה לכיוון התחנה המרכזית קחו את קו 16 .

הכניסה עם רכב שלכם לסיני כרוכה בתשלום נוסף על תרגום מסמכים, עריכת ביטוח והחלפת לוחית רישוי ולכן גוזלת כמה שעות נוספות במעבר הגבול

כדי לחצות את הגבול  תצטרכו לשלם אגרת מעבר בסך 110 שקלים בצד הישראלי וכן 405 לירות מצריות בצד המצרי.

לחזור למשהו ספציפי?
דילוג לתוכן