שארם א שייח'

כרטיסים

תחושת ביטחון בסיני לישראלים

תחושת ביטחון בסיני לישראלים

סיני

עזרה עם תכנון החופשה בשארם א-שייח'?

תחושת ביטחון בסיני לישראלים

חצי האי סיני הוא מקום מושלם לחופשה, אם בא לכם קצת בטן גב בחופי הים המקסימים או לעשות טרק בהרים בסיני יש את הכל, לא במקרה סיני מושכת אליה כל כך הרבה תיירים מכל רחבי העולם בכל שנה גם התייר הישראלי מאוד אוהב לבקר שם.

אך בכל זאת נשאלת השאלה האם סיני בטוחה האם זה בסדר לטייל שם עם ילדים ועוד שאלות בנושא הביטחוני, בכל מקרה אין תשובה אחת מלאה שקובעת באופן אחראי האם הנסיעה בטוחה והאם יש תחושת ביטחון בסיניי לישראלים, 

מה צריך לדעת על חופשה בסיני

סיני ללא ספק מספקת את התנאים האידיאלים לחופשה חלומית, ואכן עשרות אלפי ישראלים מבקרים שם מדי שנה כמו עוד אינספור תיירים מכל רחבי העולם, בעקבות סדרת פיגועים שהתרחשו ברחבי האי לפני חמישה עשר שנים הייתה אזהרת מסע חמורה לסיני עבור ישראלים בדרגה הגבוהה ביותר דרגה 5.

כיום חלו שינויים ונעשתה הפרדה בין החלק הצפוני של סיני לבין חלקו הדרומי, כאשר על החלק הצפוני נשארה אזהרת מסע ברגה הגבוהה ביותר ובהקשר לחלק הדרומי הכללים השתנו והיום יש אזהרת מסע דרגה 3, לאחר שנים רגועות החליטו בישראל להשתוות לכל שאר המדינות ולהגדיר את האזהרה בהגדרה של איום קונקרטי בסיסי.

בדרך כלל רוב התיירות בסיני מרוכזת בחלק הדרומ של חצי האי במרחק גדול מאזורים מסוכנים, מבחינת תחושת ביטחון בסיניי לישראלים שמגיעים לטייל שם ניתן לומר שרוב הביקורות הן חיוביות ואין באמת הרגשה של פחד או חשש, אפשר לומר שזה מסוכן כמו בכל מקום אחר בעולם.

מבחינת הצד המצרי אין ספק שהנושא חשוב להם ומשמעותי, הם עושים הכל כדי לשמור על הביטחון של האוכלוסייה ושל התיירים הרבים שמגיעים לטייל באזור, המרחק בין החלק הצפוני לבין הדרומי הוא יותר מארבע מאות קילומטרים של הרים ועמקים לכן האיום מהצפון לא משמעותי.

אם זאת המציאות מדי פעם מלמדת אותנו אחרת מה שאומר שכדאי להיות ערניים למה שמתרחש מסביב זה תמיד טוב בכל מקום שנמצאים בחוץ לארץ ובמיוחד במדינה מוסלמית.

האם בטוח לטייל עם ילדים בסיני

בכל שנה משפחות רבות נוהגות לטייל בסיני, במרחק קצר יחסית מישראל עם כל השירותים והפינוקים הנלווים במחירים זולים משמעותית מחופשה בישראל סיני בהחלט נותנת מענה מצוין לטיול משפחות עם ילדים.

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בביקוש עובר חופשות בסיני, המצב הביטחוני תמיד שם ברקע אך לפי ביקורות של משפחות עם ילדים שביקרו שם בתקופה האחרונה הם בילו בנעימים ולא ממש הרגישו תחושה של חוסר ביטחון.

אחד היתרונות של ביקור בסיני הוא שניתן לעבור את הגבול עם אוטו פרטי מה שיכול מאוד להקל על הנסיעה וגם על התניידות במקום במיוחד אם אתם נמצאים שם עם ילדים.

אם זאת כדאי לקחת בחשבון שטיול עם ילדים באופן טבעי מחייב אתכם להיות יותר אחראים זה נכון לגבי כל מקום בעולם שתבחרו לטייל בו, 

האם מסוכן בסיני? האם מותר לטוס לשארם א שייח ?

אין על כך תשובה חד משמעית עם זאת בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית של ישראלים שנוסעים לטייל בסיני, אשר מעידים שהם הרגישו תחושת ביטחון ולא נתקלו במקרים יוצא דופן.

כן יש אזהרת מסע לסיני דרגה 3, עד לפנ חמישה עשר שנים הייתה אזהרת מסע החמורה ביותר דרגה 5, כיום ישראל בחרה להשוות את אזהרת המסע בדומה לשאר המדינות בעולם.

כיום ניתן להיכנס עם רכב פרטי לסיני, יש לכך כמה יתרונות בולטים כאשר אתם יכולים לנסוע ממקום למקום בלי להיות תלויים באף אחד, עם זאת כדאי מאוד לקחת בחשבון שתרבות הנהיגה של התושבים המקומיים היא בלשון המעטה פחות בטוחה, כמו כן יש ברחבי סיני בידוק ביטחוני של משטרת התיירים שלעיתים יכול להיות מעט מעיק.

בשנים האחרונות עוד ועוד משפחות עם ילדים מעדיפים לצאת לחופשה בסיני, אפשר להבין בקלות למה, יש לסיני כל כך הרבה מה להציע במחירים שווים לכל כיס, נסיעה לסיני עם ילדים מחייבת אתכם להיות עירניים כל הזמן, קשה לומר באופן מוחלט ואחראי שטיל בסיני עם ילדים הוא בטוח, אך ניתן לומר זאת כמעט על כל מקום אחר בעולם שתסעו אליו.

לחזור למשהו ספציפי?
דילוג לתוכן